Suunto garantie

De standaard garantieperiode op Suunto-producten is twee jaar. Deze garantieperiode is geldig vanaf de aankoopdatum en in deze periode worden eventuele fabricage en/of materiaalfouten kosteloos hersteld. N.B. Op slijtage-onderdelen zoals de batterij, de hartslagband (Smart sensor), de polsband etc. geldt een beperkte garantie van één jaar. De garantie is onder voorbehoud van het naleven van de bepalingen in de handleiding. De garantie geldt sowieso niet voor schade als gevolg van misbruik, verwaarlozing, wijziging en niet geautoriseerde reparatie van het product.

 

Belangrijk

Bewaar altijd de originele aankoopnota om binnen de garantieperiode aanspraak op de garantie te kunnen maken. Een officiële Suunto-dealer zal u voorzien van een duidelijke aankoopnota, waarop een datum en productvermelding staan aangegeven.
 

Waarschuwing voor internetkopers

Koopt u een Suunto via een vraag en aanbodsite (bijvoorbeeld marktplaats.nl), dan is sprake van doorverkoop van het product hetgeen van invloed is of kan zijn op de (duur van) de garantieperiode. Deze periode gaat namelijk in op het moment van de eerste aanschaf door een consument. Wees er dus alert op dat u bij een aankoop controleert of alles in orde is, het aankoopbewijs wordt meegeleverd en of de garantieperiode nog van kracht is.

 

Serienummer

Een serviceprocedure wordt opgestart met het registreren van het serienummer dat te vinden is op de achterzijde van het horloge. Met dit serienummer kan worden achterhaald of het Suunto-product een origineel product is. Alleen dan kunt u rekenen op de garantieservice.

 

Serviceprocedure

Suunto maakt gebruik van een uniek wereldwijd online servicesysteem waarbij gebruiker, indien gewenst, zelf de service kan verzorgen. UPS haalt uw Suunto op en levert het weer af op een door u gewenste locatie. Zelfs op uw vakantieadres. De totale behandeltijd van producten onder garantie zal in principe niet meer dan zeven werkdagen in beslag nemen.
 
Voor defecten aan uw Suunto-horloge die buiten garantie worden beoordeeld, wordt een kostenopgave uitgebracht waarin de transportkosten eveneens zijn verwerkt. De kostenopgave evenals de statusinformatie zullen via e-mail worden gecommuniceerd conform de opgave van de klant. De maximale reparatietijd is 7 werkdagen na akkoord van de kostenopgave.
 
Uiteraard kunt u voor service en onderhoud ook altijd terecht bij de dealer waar u de Suunto heeft aangekocht. Als geautoriseerde dealer zijn zij in staat om de service voor u te verzorgen.

 

Waarom een Suunto kopen bij een erkende dealer?

Suunto-producten zijn stuk voor stuk hoogwaardige producten, waarbij u niet alleen betaalt voor de kwaliteit en de beleving, maar ook voor de service en de vakkennis van de officiële dealers. Niet erkende aanbieders bieden weliswaar ook Suunto-producten aan maar beschikken veelal niet over de juiste informatie, de laatste modellen en adequate productkennis. Daarnaast vernemen wij regelmatig dat er klachten zijn over vertraagde of uitblijvende leveringen, simpelweg omdat niet erkende aanbieders afhankelijk zijn van derden en dus niet kunnen terugvallen op de Suunto-organisatie. Dit kan onnodige problemen veroorzaken, die niet in het belang zijn van het merk én de consument.