Over Outdoor Research


Outdoor Research® is ontstaan als merk vanuit het gevoel om er op uit te gaan. Dat is wat het merk drijft. De mederwerkers houden ervan elke dag naar hun werk te gaan en steeds betere oplossingen te bedenken voor wat de natuur ons te bieden heeft. Maar Outdoor Research is meer dan alleen de uitrusting die ze produceren. Ze maken deel uit van een vriendengroep wiens levens verbonden zijn juist door hun gemeenschappelijke behoefte om buiten te zijn.
 
In 1981 beklom de briljante wetenschapper en avonturier Ron Gregg de gletsjer op de Denali. Nadat zijn klimpartner nauwelijks halverwege de top uitviel door het falen van een paar gaiters (beenkappen). Ron, koppig tot het einde, weigerde een zitplaats in de reddingshelikopter en daalde twee weken alleen af, nadenkend over wat er was gebeurd. Onderweg realiseerde hij zich dat hij zowel het onderhavige probleem kon oplossen als zijn leven kon wijden aan het nastreven van zijn passie voor de avontuur. Uiteindelijk wist hij één ding zeker: hij ging niet terug naar zijn oude baan als wetenschapper.
 
Ron Gregg stichtte Outdoor Research op het idee dat het leven een avontuur is en een goede uitrusting het nog leuker maakt. Hoewel hij meer dan tien jaar geleden tragisch is omgekomen in een lawine, blijft zijn erfenis in de kern van Outdoor Research aanwezig. In hun wereld gaat het niet om het nadoen van helden; het gaat om het onderweg zijn. Niet niet hoe vaak we naar buiten gaan, maar hoe vaak we dat willen, dat is wat ons maakt tot wie we zijn.
 
En Outdoor Research wil jou er graag bij hebben, omdat ze er vrij zeker van zijn dat hoe groter hun vriendengroep wordt, hoe beter de wereld zal zijn.
 
Outdoor Research. Designed By Adventure.